joi, 18 iulie 2013

Jandarmeria, buna de plata!

Împreună cu mai multe persoane, George Epurescu se afla în seara de 9 mai la Fântâna de la Universitate, fără să scandeze nimic. De acolo a fost ridicat de jandarmi și dus la secție. “A venit un jandarm echipat de luptă, cu armură și m-a prins de braț spunându-mi “HAIDEȚI!”. În mod firesc am întrebat ce am facut, moment în care căpitanul care mă ridicase abuziv din Piața Revoluției cu o zi în urma m-a prins cu putere de braț și umăr și m-a împins cu putere înspre patru jandarmi special instruiți să mă ridice, care, imediat, m-au prins de membre, m-au luat pe sus, la propriu, și m-au purtat aproximativ 200 m pâna la duba Jandarmeriei parcată departe după intrarea în Facultatea de Arhitectură. În dubă am fost supuși unui tratament de intimidare, când mai mulți jandarmi echipați de război, cu armuri înspăimântătoare au țipat și ne-au amenințat cu închisoarea dacă vorbim sau dacă nu închidem telefoanele mobile. Duba a oprit în fața Secției 3 de Poliție unde a urcat căpitanul de jandarmi care m-a amenințat că o să îmi pierd locul de munca, iar pe alt protestatar l-a amenințat și l-a pălmuit. Am fost coborât din dubă, dus la intrarea în secție și amenințat cu închisoarea sub mișcările intimidante, care mimau acțiuni violente de luptă, ale celor trei jandarmi care mă păzeau, am fost pus să scot tot ce am în buzunare și am fost percheziționat și legitimat. După câteva zeci de minute de lipsire de libertate ilegală au încuviințat să se consemneze numai parțial observațiile mele în Procesul Verbal. Chiar și în aceste condiții am semnat Procesul Verbal pentru a mai calma furia jandarmilor și a putea ieși din secție, unde mă simțeam în nesiguranță”, scrie George Epurescu în plângerea sa.
Judecătoria Sectorului 1 a dispus anularea procesului verbal și, implicit, a amenzii și a obligat Jandarmeria la plata unei daune morale în valoarea de 50.000 de lei.
Protestatarii au cerut, în mod repetat, autorităților – Primului Ministru și Minișterului de Interne – să ancheteze abuzurile jandarmilor asupra manifestanților pașnici, dar răspunsul era mereu același: Jandarmeria a acționat legal. De această dată, justiția confirmă abuzurile și apără drepturile fundamentale la libera întrunire și libera exprimare, subliniază George Epurescu.
În plus, Legea Jandarmeriei 550/2004 face obiectul unei excepții de neconstituționalitate aflată în deliberare la Curtea Constituțională, excepție ce privește neconstituționalitatea interacțiunii dintre cetățenii civili, pașnici și trupele de poliție militară, jandarmii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu