miercuri, 23 mai 2012

Da' eu cu cine votez?

Am 18 ani si imi doresc din tot sufletul sa imi exprim dreptul cetatenesc, civic, care mi se cuvine, conform principiului democratic al suveranitatii poporului, exprimat prin votul universal, adresat persoanelor majore, si vaccinate! Insa, din pacate, ce rost mai are cand eu nu cunosc personal pe cine votez, nu l-am vazut vreodata la televizor, acel om nu are notorietate si nu reprezinta ceva cu adevarat valoros sa ma reprezinte in Parlament? Oare votul meu nu este lipsit de sens, atata timp cat nu cunosc cu cine votez?!

In primul rand, votul uninominal, asa cum am spus in postul anterior, este unul foarte bun si o masura benefica, avand in vedere democratia originala romaneasca, democratie ce trebuie adusa pe un fagas normal. Bun, sistemul s-a mai corectat, dar la ce bun daca oameni nu exista, si daca sunt oameni de buna credinta, parerea lor nu prea conteaza in Parlament, pentru ca ei raspund tot la ordinele sefilor de la centru?! Care sefii partidelor raspund in fata marilor magnati si afaceristi onerosi, ca altfel nu le-ar sustine campania.

In al doilea rand, imi doresc sa-i cunosc personal, sa stau de vorba cu cei pe care urmeaza sa-i votez, sa imi prezinte proiectele politice, si, cel mai important, sa ma reprezinte in Parlament, sa imi reprezinte interesele mele, omului de rand. Cum pot vota pe cineva care este doar o marioneta? Mai mult decat atat, eu nu cred in partide politice si consider ca starea grava in care se afla natiunea se datoreaza tuturor partidelor politice. O clasa politica fara partide ar fi ca un adevarat aer de oxigen pentru societatea romaneasca, deoarece ne-am saturat de hoti, mafioti si mincinosi.

Asadar, imi doresc ca fiecare candidat la un fotoliu de parlamentar sa vina, in preambulul campaniei, pe la fiecare casa a cetateanului, sa stea de vorba cu respectivul, sa-l convinga. Macar 20 de minute sa vorbeasca cu el. Daca cineva ar face asa ceva, ar fi un prim pas inainte. Campanie electorala nu se face cu lipit afise si atat, sau de pe Internet, campanie electorala se face vorbind cu omul, intrand in casa omului, explicandu-i omului de ce e bine sa voteze cu respectivul si nu cu altul. Se pare ca, din pacate, mai avem de invatat pe calea democratiei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu