marți, 25 septembrie 2012

Afara cu tiganii din tara!

De pe vremea Daciei şi până în zilele noastre, oamenii care au locuit în spaţiul care poartă numele de România au fost descrişi de istorie ca fiind muncitori, umili, sufletişti şi deschişi către evoluţie. Problema este că începând din anul 1385, când a avut loc prima atestare documentară a ţiganilor care au ajuns şi pe meleagurile noastre, această vizită a reprezentat o problemă pentru toate generaţiile următoare.Au existat măsuri drastice împotriva lor, au fost respinşi de societate, tocmai pentru că întotdeauna s-au dovedit a fi imposibil de educat sau de convins să muncească. S-au remarcat prin agresivitate, furturi şi, mai nou, prin muzică incultă.

Cel mai îngrijorător este faptul că în ultimele decenii, românii au început să împrumute din cultura ţigănească, să le folosească limbajul sau o parte dintre cuvinte, să aibă aceleaşi obiceiuri sau să formeze familii mixte în care, de cele mai multe ori, la suprafaţă iese tocmai gena negativă. Familiile de ţigani sunt formate din mult mai mulţi membri decât cele de români, chiar dacă traiul îi împinge la cerşit sau la furat pentru a putea să supravieţuiască. Nu vreau să mă gândesc la ce va urma…

(Sursa: FrontPress )


Un comentariu:

  1. Da, haideti sa stam atunci fiecare cu patratica lui de pamant! Nu e bine asa?
    Imi vine greu sa cred ca citesc. Este uimitor cat de mare poate sa fie discriminarea fata de tigani.
    Ce reprezinta pana la urma romanii daca nu un rezultat al "contopirilor culturale" realizate de-a lungul sutelor de ani? Asa cum au venit si altii, asa au ajuns aici si tiganii. Poate chiar multi dintre noi avem radacini rome si nici nu stim.
    In zilele noastre, cand ne pretindem a fi onorati cetateni europeni, cum de ne dorim atat de mult sa ne mixam cu nemtii, francezii, italienii, dar cu tiganii nu? Cu ce sunt ei mai prejos ca noi?
    Afirmi mai sus ca nu doreau sa munceasca si ca de accea nu s-au integrat? Atunci de ce foarte multi dintre tigani erau cunoscuti ca foarte buni hornari sau mestesugari? Eu nu cred ca nu vroiau sa munceasca. Cred ca treptat, prin stereotipurile pe care ni le-am creat, am reusit sa ii discriminam de asa natura incat efectiv i-am marginalizat.

    Inainte de a incheia, ar mai fi ceva. Imi vine greu a crede ca romanii pot fi definiti doar ca fiind sufletisti, muncitori si umili, cand si ei sunt oameni, si, ca orice om au defectele si lipsurile lor. Nu suntem o rasa superioara, pura. Suntem oameni. Asta ne face frumosi. Si stii ce ne-ar face si mai frumosi? Daca am invata sa ne respectam si sa ne iubim aproapele, asa cum e el...

    RăspundețiȘtergere