Deși aderarea la spațiul Schengen ar implica și multe
dezavantaje pentru România, acest obiectiv rămâne în continuare unul
prioritar pentru guvern. Olanda este statul care se opune cel mai
puternic aderării României la spațiul Schengen.
Unii experți susțin că nu corupția și crima organizată cauzează
opoziția Olandei, ci că miza ar fi una economică. Există posibilitatea
ca guvernul Ponta să privatizeze Administrația Porturilor Maritime
Constanța, o afacere evaluată la un miliard de euro. Portul Constanța ar
urma în acest caz să fie vândut olandezilor. Aceasta în schimbul
intrării în Schengen. În cazul aderării României la Schengen, Portul Constanța ar face
concurență Portului Rotterdam și ar putea amenința supremația acestuia.
Cum acest lucru ar afecta economia Olandei, olandezii se folosesc de
dreptul lor de a se opune aderării României la Schengen pentru a șantaja
România.
Deocamdată atât guvernul cât și Ambasada Olandei neagă orice
posibilitate de încheiere a unei asemenea afaceri. Însă privatizarea
companiilor este ceva caracteristic tuturor guvernelor ce au condus
România, din asemenea afaceri dăunătoare economiei românești au profitat
mulți politicieni care s-au îmbogățit în mod ilegal. România are potențial de a deveni principala poartă de acces în
Europa a bunurilor din Orientul Mijlociu și Estul Asiei. Însă acest
lucru nu va fi posibil decât atunci când politicienii vor reprezenta
interesele economiei și nu se vor lăsa șantajați de presiuni străine.
În cazul în care guvernul are de gând să încheie o asemenea afacere,
România riscă să rămână fără cel mai mare port la Marea Neagră după ce
am rămas fără Petrom, rețele de electricitate, rețele de gaze și multe
alte companii. Acest lucru în schimbul intrării în Schengen, proces în
urma căruia România ar putea avea mai mult de pierdut decât de câștigat.
(Sursa: Schimbarea.info )
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu